Un studiu derulat la inceputul acestui an pe refresh.ro si
lansat impreuna cu STANDOUT, agentia de publicitate online pe
bloguri, prezinta o radiografie a bloggerului si a activitatii de
blogging in Romania.
Dincolo de un profil sociodemografic al bloggerilor, studiul BR
2009 mai arata si modul in care acestia isi pregatesc, deruleaza si isi
evalueaza activitatea de a scrie pe blog, modul in care bloggerii
folosesc retelele sociale, precum si modul in care aceasta activitate
le genereaza venituri.
Informatia pe care o astepta toata lumea este aceea ca 10% dintre bloggerii respondenti au castigat anul trecut peste 1.000 de euro.
Un calcul simplu, ce ia considerare doar minimele si o medie de
100 de euro per blogger ce a declarat sub 1.000 de euro, ne arata ca,
in Romania lui 2009, blogging-ul a devenit o mica industrie ce a
incasat, cel putin la nivel declarativ, undeva in jurul sumei de
300.000 de euro.
Alte concluzii referitoare la castigurile din blogging:
- 25% dintre respondentii studiului au declarat faptul ca au castigat bani din blogging
- Pentru 3% dintre acestia blogging-ul reprezinta principala lor sursa de venit
- 10% dintre bloggerii respondenti au castigat anul trecut peste 1.000 de euro
- In 2009, bloggerii romani au incasat in total aproximativ 300.000 de euro
La studiu au participant 720 de bloggeri, acesta fiind trimis
intr-o prima faza catre toti bloggerii aflati in pozitiile fruntase din
trafic.ro, zelist.ro sau t5.ro din acea perioada(2009), urmand ca, dupa
ce a acoperit o majoritate covarsitoare de respondenti din aceasta
zona, sa fie facut public tuturor bloggerilor din Romania, folosind
canalele media sociale cele mai utilizate din Romania: Twitter,
Facebook si bloguri.
Mai jos aveti sintetizate rezultatele studiului BR 2009 pe principalele teme de interes:
1. Cine sunt bloggerii din Romania?
Daca e sa facem un profil al bloggerului roman, acesta ar avea
urmatoarele caracteristici principale: locuieste in Bucuresti, este
barbat, are varsta cuprinsa intre 18 si 44 de ani, a terminat o
facutate si a inceput sa scrie pe blog candva dupa 2007.
- 77% dintre bloggerii din Romania au varste cuprinse intre 18 si 44 de ani
- 79% dintre respondenti au studii superioare sau sunt inca la facultate
- 44% dintre bloggerii din Romania traiesc in Bucuresti
2. Informatii generale despre blogurile din Romania
Rezultatele BR 2009 arata ca 10% dintre bloggerii respondenti au
inceput sa scrie pe blog inainte de 2006, cel mai bun an pentru
blogosfera din acest punct de vedere fiind 2008 cu 30%. In 2009 ritmul
de crestere a fost incetinit cu 3%, doar 27% dintre respondenti
lansandu-si blogul in plina criza financiara.
- 10% dintre bloggeri au inceput sa scrie pe blog inainte de 2006
- 29% dintre respondentii studiului scriu (si) pe un blog de nisa, 8% scriu pe blogul companiei
- 19% petrec peste 3 ore zilnic in blogging
3. Informatii despre continutul blogurilor romanesti
76% dintre respondenti sunt de parere ca subiectele politice au
avut cel mai mare impact in blogosfera (2009 a fost un an electoral
pentru Romania), urmate de mondenitati (39%), new-media si
divertisment, fiecare cu 31% dintre raspunsuri. La polul opus s-au
situat subiectele din turism si religie, amadoua masurand doar 4%
dintre raspunsuri.
- 23% scriu pe blog in fiecare zi
- 76% considera ca subiectele politice au avut cel mai mare impact in blogosfera (in 2009)
- 8% dintre bloggeri folosesc telefonul mobil pentru diverse activitati legate de blogging
- 62% dintre bloggeri scriu despre branduri si produsele sau serviciile oferite de acestea
4. Informatii despre traficul blogurilor
76% dintre respondentii studiului BR2009 nu au stiut cati abonati
au avut la inceputul anului, procentul micsorandu-se cu 13% in momentul
in care au completat studiul.
- 76% dintre respondentii studiului BR2009 nu au stiut cati abonati au avut la inceputul anului
- doar 37% dintre bloggerii intervievati stiau numarul abonatiilor prin RSS la finalul lui 2009
- 14% nu au stiut cati vizitatori unici le-au citit blogul in 2009
5. Utilizarea retelelor sociale
Cu 76% dintre raspunsuri, twitter.com se afla pe primul loc in
topul retelelor sociale preferate de bloggerii intervievati in cadrul
studiului BR 2009. Pe urmatoarele locuri se afla facebook.com (70%),
hi5.com (36%), linkedin.com (33%) si deviantart.com (13%).
- 76% dintre raspunsuri, twitter.com se afla pe primul loc in topul retelelor sociale preferate de bloggerii intervievati
- Top 5 retele sociale preferate de bloggerii din Romania este
completat de catre (70%), hi5.com (36%), linkedin.com (33%) si
deviantart.com (13%).
- 80% dintre bloggeri respondenti au cont pe Twitter
- 24% folosesc aplicatii ce publica automat articolele de pe blog direct in contul de Twitter
De la incont
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu